סיפור אמיתי: איך יחזירו לי כסף למרות שהטעות שעשיתי, ואיך גם אתם יכולים

מה עושים כשקונים כרטיס הלוך וחזור לרכבת וזורקים אותו לפח המיחזור- (בודאי: רק למחזור)  אחרי שמשתמשים בו רק לכיוון אחד?

מה הייתם עושים?

קודם כל שיתפתי את מי שהיה לידי בשטות שעשיתי ואז קניתי עוד כרטיס, כי ככמובך, רציתי לחזור הביתה.

וכשהגעתי חזרה לנהריה, אמרתי לעצמי: אני אבקש.

אז פניתי לאורן, מנהל התחנה, ושאלתי אותו אם הוא מוכן לעזור לי.

הוא ענה בלבביות שמחה: "אני תמיד אוהב לעזור לאנשים".

סיפרתי לו ש"זרקתי את הכרטיס אחרי הלוך ולפני שהשתמשתי בו להלוך,

ושקניתי עוד כרטיס, כי רציתי לחזור הביתה.

ואת שני הכרטיסים קניתי עם כרטיס אשראי", אמרתי, "ואולי הם יסכימו להחזיר לי כסף, כי קניתי שלוש נסיעות ונסעתי רק שתיים?", ביקשתי.

והוא ענה: "בוודאי! בואי עם הכרטיס אשראי, נראה ששילמת על שלוש נסיעות ביום אחד, וניתן לך כרטיס זיכוי".

ואני: ניתרתי משמחה!  יש!!!

כי העזתי לבקש, וקיבלתי חזרה נחמדות, ואקבל גם כרטיס.

זכיתי פעמיים לפחות. כי אורן יכול היה גם לא להאמין לי.

מה הבעיה לתת למישהו את הכרטיס ולספר סיפור? אבל אז אני לא הייתי מאמינה לעצמי ולא הייתי מעיזה לבקש.

אז מה אפשר לעשות תמיד: להעיז ולבקש.

כן, במקרה הזה כרטיס אשראי עוזר. אבל לא תמיד זה כסף ותשלומים.

עכשיו אני שמחה לספר שלא הפסדתי אלא הרווחתי נחמדות ורצון לעזור, ואקבל חזרה גם את מחיר הכרטיס שזרקתי.

וכמובן: תודה לאורן, מנהל תחנת הרכבת בנהריה, על הנחמדות.

להצטרפות לרשימת התפוצה

9 מחשבות על “סיפור אמיתי: איך יחזירו לי כסף למרות שהטעות שעשיתי, ואיך גם אתם יכולים

  1. תלוי מה מפסידים. כסף זה שטויות. כסף ניתן להחזיר, וגם לוותר. טעויות בבריאות ובחיים לא ניתן. ועל זה בעצם, הפסימיות הקשה שלי עכשיו, מתנהלת. איפה היינו ולמה לא עשינו בזמן הנכון, כשצריך היה ????????? (כוונתי לניתוחים וטיפולים שלא נעשו בזמן ).

    1. שלום לך,
      ברשותך, אני ממליצה לך לעזוב את מה שהיה. לדעתי זה ממש ביזבוז זמן ואנרגיה.
      תחשבי מה נעים לך לעשות ומה נעים לך לחשוב ולעשות כדי להגיע למקום ולדברים שיחזקו ויעודדו אותך,

      בהצלחה, חגית

  2. תודה עופר,
    חשוב לי הדגיש שסוף הסיפור לא היה כאחריתו.
    מי שהציג עצמו כמנהל- לא היה המנהל.
    והמנהל האמיתי החליט לכבד את הבטחתו של ה'לא אמיתי'.
    וזה יפה!

    ואתמול נסעתי את נסיעת הבונוס.
    אז כן- כדאי מאוד לבקש,

    חגית

  3. היי חגית,
    בנוסף למה שכבר נאמר, אני חושבת שיפה עשית שהדגשת את שמו של אורן, מנהל התחנה.\כל כך הרבה פעמים אנחנו מתלוננים על שירות גרוע.
    צריך לחזק את מי שנותן שירות טוב, ובמיוחד את מי שמתאמץ ויותצא מגידרו לשם כך,
    מציעה שתעבירי את זה גם לאורן עצמו,
    יום טוב, לי

    1. שלום לי,
      כמובן שחשבתי על זה ורציתי עוד דרך להודות לו,
      רק שהדברים התגלגלו אחרת:
      כשבאתי לתחנה לממש את ההבטחה של אורן, התברר שהוא בכלל לא מנהל התחנה…., המנהל האמיתי החליט לכבד את ההבטחה שלו, אבל זה לרוב זה לא הנוהל, כי, וזה עלה בדעתי, קל מאוד ל'ספר סיפור' כמו שסיפרתי אני ולעשות משהו אחר.
      עדיין, אני יודעת שהרווחתי: קודם כל הידיעה שרק צריך לבקש ומקבלים, ושאני העזתי וקיבלתי!
      מישהו הסכים לתקן לי את הטעות- שווה ערך לכרטיס רכבת לתל-אביב.
      ובעיקר ההבנה: שכולנו רוצים שיגידו לנו כן,
      ולמרות שלא תמיד זה אפשרי,
      עדיין כדאי מאוד לצאת מנקודת ההנחה שמי שעומד לפנינו הוא אדם כמונו,
      וישמח לשמח אותנו, כמו שהוא רוצה שישמחו אותו.
      ומאחורי כל אלו- לתת אמון, לסמוך,
      באחר, ועל האחר- שהוא שואף לטוב- כמוני וכמוך,

      (אוטוטו וידאו חדש על זה ביוטיוב
      http://www.youtube.com/hagitsimantov
      זה קישור לערוץ שלי, הסרטון- בקרוב מאוד!)

      יום נפלא, שיהיה,
      חגית

  4. היי חגית
    יפה ששיתפת אותנו בחוויה שלך. חשוב לזכור שתמיד כדאי לבקש, אם זו עזרה או כל דבר אחר, כי בכל מקרה רק נרוויח מכך, גם אם יסרבו לנו, שהרי ה"לא" נמצא שם בכל מקרה אם לא נבקש, כך שכל "כן" הוא רווח נקי.
    בברכה
    קטי פישר
    סדנאות לכתיבה יוצרת, עריכה ספרותית וכתיבת סיפורי חיים וביוגרפיות.

    1. הי קטי,
      תודה לך.
      אני שמחה שקראת והגבת,
      ושיש אנשים שעוזרים לי להביא את האופטימיות לקדמת הבמה,

      להתראות, חגית

  5. תודה עופר,
    אני גם יודעת שאתה עוזר לי בלהראות שאפשר.
    ובוודאי מעבירה הלאה!

    להתראות, חגית

  6. יופי חגית.
    אני קורא הרבה ממה שאת שולחת גם אם לא תמיד מגיב.
    הרעיון כאן פשוט מאד ובאמת אנושי.
    סיפרת זאת יפה וחכם ואנושי ויצירתי.
    יופי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s